Gruppträning

Här ser ni utbud och beskrivningar av våra gruppträningspass. Längst ned på sidan hittar ni aktuellt gruppträningsschema och boka pass gör ni under menyfliken "BOKA".

BOX

Ett svettigt, härligt, konditionsutmanande boxpass där du får öva både slag och sparkar till peppig musik. Vi jobbar två och två större delen av passet och turas om att slå och hålla mitsar. Kommer du ensam så får du en träningspartner på plats. Räkna med en flåsig, sporrande och rolig timme!


Passlängd: 60 minuter

CIRKEL MIX OCH CIRKEL PULS

Cirkel Mix och Cirkel Puls och är precis vad det låter som; cirkelträning i intervallform. I Mix varvas kondition och styrka, och varannan station innehåller en styrkeövning, varannan station en konditionsövning.
På Pulspassen är det pulshöjning som står i fokus. Även på Pulspassen ingår styrkeövningar, men konditionsinriktade sådana.
Uppläggen vad gäller antal stationer och intervalltider kan variera, men grundupplägget bygger på sju eller åtta olika stationer som upprepas tre eller fyra varv beroende på passlängd, där vi jobbar i 40 sekunder och vilar i 20 sekunder. Två personer befinner sig på samma station samtidigt men man jobbar individuellt. Klassen avslutas med en utmaning.


Passlängd: 45 eller 60 minuter

CIRKEL SENIOR OCH CORE/DYNAMISK RÖRLIGHET SENIOR

Passen har samma upplägg som övriga Cirkel- och Corepass, men med något anpassade övningar. Riktar sig till dig som räknar dig själv som senior, med målgrupp från cirka 60 år och uppåt. Passen ligger alltid på dagtid, företrädesvis morgon och förmiddag.


Passlängd: 60 minuter

CORE/DYNAMISK RÖRLIGHET

I våra Corepass är kroppens kärna; det vill säga framför allt mage och rygg i fokus. I Corepassen tränar vi bålstyrka och stabilitet genom att kombinera dynamiska övningar med statiska moment.
Vi använder redskap som pilatesboll, viktplattor och kettlebells. Ett funktionellt träningspass, där dynamisk rörlighet är ett viktigt inslag.


Passlängd: 45 minuter

CYKEL

Cykel är precis vad det låter som; inomhuscykling i grupp, på toppmoderna cyklar med wattmätare till härlig och medryckande musik! Låt instruktören utmana och guida dig till rätt intensitetsnivå passet igenom. Följ din egen utveckling och låt dig motiveras!


Passlängd: 45 eller 60 minuter

JUST MOVE

I vår dansklass Just Move står ohejdad rörelseglädje i centrum! Till medryckande musik som de flesta nog känner igen presenteras ett såväl pulshöjande som avslappnade, spännande och roligt sätt att träna. Släpp lös din inre dansare och låt kroppen följa musiken; just move!
Passar dig som inte har en stereotyp bild av vad träning är, utan som gillar att släppa loss och go with the flow. Funkar lika bra för nybörjare som för dig som dansat förut.


Passlängd: 45 minuter

LXC

LXC- Lokstallet Xross Country- är vårt tuffa, härliga utomhuspass, där löpintervaller blandas med styrke- och konditionsträning med naturen och kroppen som motstånd. Vi håller hela tiden ett högt tempo och passet har inslag av Tabata, Hiit, Cirkelträning och Bootcamp.
Vi använder oss av stockar, stenar och varandra, och var och en jobbar ständigt utifrån egen förmåga. Trots att vi även springer tillsammans så märks det aldrig vem som är snabbast eller långsammast då vi alltid jobbar med antal intervaller, inte bestämda sträckor. Vi är utomhus, oavsett väder. Tänk på exempelvis reflexväst eller dubbskor vid behov.


Passlängd: 60 minuter

PROFIT

En intensiv klass där du arbetar mot dig själv och klockan. Passet är uppdelat i olika serier och intervaller där både styrka och kondition ingår. I varje serie utförs ett bestämt antal övningar och/eller repetitioner och du tävlar hela tiden enbart mot dig själv. Profit är en riktigt tuff, rolig och svettig klass där du verkligen har chansen att utmana dig själv!


Passlängd: 35 eller 45 minuter

STRONG MAMA

Är du nybliven mamma? Kom igång med träningen på ett uppbyggande, skonsamt och roligt sätt tillsammans med andra! Strong Mama är ett gruppträningspass dit du kan ta med din bebis.
Hela passet är planerat för att träna upp din stabilitet och styrka från grunden, och för att passa medföljande bebisar. Det är alltid okej att ta en amnings- eller tröstpaus!
Vi vill att du väntar minst åtta veckor efter din förlossning innan du kommer på Strong Mamapass. Vi rekommenderar också att du har gjort din efterkontroll hos din barnmorska först.
Strong Mama passar särskilt bra under det första året, fram tills barnet blivit mer rörligt. Var och en tar fullt ansvar för sin egen bebis. Givetvis är även föräldralediga bebispappor välkomna!


Passlängd: 60 minuter

TABATA

Tabata är utmanande, rolig och pulshöjande intervallträning där vi jobbar i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder, åtta gånger. Samma övning upprepas fyra eller åtta gånger. Din utmaning är att hinna med så många repetitioner som möjligt under varje arbetsblock.
I Tabata 35 hinner vi med fyra block plus en kort utmaning. I Tabata 45 ingår, förutom fem block, också ett fem till sju minuter långt konditionsblock med enkla, raka, pulsövningar. I Tabata tränar du både styrka och kondition, men fokus ligger på puls.


Passlängd: 35 eller 45 minuter